سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تبریک

نوشته شده در  شنبه 88/3/23ساعت  11:16 عصر  توسط قطره ای از دریا 

میلاد با سعادت آیینه پاکی و عصمت ، حیا و صلابت ، مدافع ولایت ، حضرت زهرا (س)
و روز زن و بزرگداشت مقام مادر بر تمام مادران و دختران پاک سرشت ایران 
و میلاد سلاله پاک حضرت زهرا (س) حضرت امام خمینی (ره)
و انتخاب بحق دکتر احمـــــــدی نژاد به ریاست جمهوری مجدد ایران اسلامــــی را تبریک عرض می کنم .
                                                                       
در زندگی سرمشق مان باید ( عتــــرت ) باشد . و گرنه مشقمان سیامشق است و (خطـــمان) بد و (ربطـــمان) بی ربط . و هر که خط و ربطی غیر از (عتــــــرت) برگزیند ، نمی تواند انتظار سعادت و شفاعت داشته باشد .
اولین سرمشق : فاطمــــــی زیستن . بیایید تمرین کنیم .


  • کلمات کلیدی :


  • بهلول عاقل

    نوشته شده در  سه شنبه 88/3/19ساعت  10:5 عصر  توسط قطره ای از دریا 

    گفتم چی بخونم برای این فکر آشفته ؟! آها بهلول عاقل خوبه . چند تا رو نوشتم شما هم بخونید .
    تو همیشه در حاشیه بودی
    شخصی در مجلسی که بهلول در آن حاضر بود گفت : من متن فلان کتاب را خواندم و چیزی از آن نفهمیدم . بهلول فورا ً جواب داد : کسیکه در حاشیه زندگی می کند ، نمی تواند از متن خبر داشته باشد .
    آیه ای مناسب
    یکی از بزرگان بغداد آرامگاهی مجلل برای خود ساخته و خرج زیادی را متحمل شده بود ، این شخص دلش می خواست آیه ای مناسب سر در آرامگاه بنویسد ، بدین مناسبت از شیخ بهلول تقاضای آیه ای کرد که مناسب با او و آرامگاهش باشد ، بهلول پس از فکر زیادی به او گفت : این آیه را با خط خوش بنویس ( هذه جهنم التی کنتم توعدون ) ترجمه : این همان جهنمی است که بشما وعده داده شده است .
    بهلول و قبرستان
    روزی بهلول از قبرستان می آمد ، از او پرسیدند : از کجا می آیی ؟ گفت : از پیش قافله ای که در این سرزمین نزول کرده اند . گفتند : آیا از آنها سؤالاتی هم کردی ؟ گفت : آری ! از آنها پرسیدم کی از اینجا حرکت و کوچ خواهید کرد ؟ جواب دادند که : ما انتظار شما را داریم تا هر وقت همگی به ما ملحق شوید ، حرکت کنیم .
    شاید بی ربطه !  آقای هاشمی در نامه به مقام معظم رهبری گفتند : سر چشمه شاید گرفتن به بیل ، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل . من به نمایندگی بهلول میگم : بستگی داره سرچشمه اش از کجا باشه ! اگه از فاضلاب باشه ، که بوش همه جا رو برداشته و مقصدش مشخصه ! اگه از رود زلاله که تکلیفش معلومه .


  • کلمات کلیدی :


  • من به دکتر احمدی نژاد رأی میدهم .

    نوشته شده در  سه شنبه 88/3/12ساعت  1:2 صبح  توسط قطره ای از دریا 

    سبزیم که از نسل بهاران هستیم / پاکیم که از تبار باران هستیم
    دور است زما تن به مذلت دادن / ما وارث خون سر بداران هستیم

    امروز نامه علی ع به مالک را بعد از مدتها دوباره خوندم . اما این دفعه چقدر ملموس تر بود ، گفتم اول نامه را بخونم بعد درباره رئیس جمهور منتخبم بگم ؛ من به دکتر احمدی نژاد رأی میدم .
    چون من به رییس جمهوری رأی میدم که :

    *بنده خدا باشه نه بنده شیطان ، نه تنها به اقرار زبانی بلکه به عمل ! خدا ترس باشه نه خدایی خود ساخته !
    *با تقوا باشه نه به حرف بلکه به عمل . اهل عمل باشه نه ادا و اطوار !
    *ولایت پذیر باشه ، نه به مصلحت زمان . در مقابل ولایت خضوع داشته باشه نه غرور !
    *مردمی باشه نه در کنار مردم . از مردم بعنوان ابزار برای رسیدن به اهداف فردی و حزبی استفاده نکنه ! مردم سالار باشه ؛ نه سوء استفاده گر از اسم مردم بر علیه اونها !
    *به ارزشها و باورهای اسلامی و ملی احترام بگذاره ، نه اهل باد باشه ! ببینه کشورهای دیگه چی میخوان همون بشه . مصالح دین و کشورش رو فدای راضی کردن کشورهای دیگه نکنه !
    *ساده زیست باشه ؛ نه گرگی در لباس میش . از دل مردم باشه ، نه کاخ نشین !
    *جسارت و شجاعت داشته باشه ، نه اینکه با هر تهدیدی به فکر عقب نشینی و واگذار کردن میدان باشه !
    *دارای تفکر مستقل باشه ؛ نه اینکه وابسته به فلان حزب و جناح ؛ تا دیگران برایش تصمیم گیری کنن و صلاح جامعه را قربانی حزب و جناح خود کنه !
    *خودباور باشه ؛ نه انگشت به دهان برای رسیدن به کشورهای دیگه از هول ، تمام ارزشها و دستاوردها رو از بین ببره !
    *دارای قدرت مدیریت باشه ؛ نه اینکه برای تطمیع گروهها و افراد ذینفوذ و راضی کردن اونها بیت المال را به حراج بگذاره !
    *دارای قدرت علمی و تجزیه و تحلیل باشه ؛ داشتن مدرک صرف ، دلیل بر داشتن قدرت علمی نیست !
    *به فکر اقتدار ملی باشه ؛ نه اینکه چه کنه تا کاخ سفید براش هورا بکشه ! و اقتدار رو با تعداد لبخندهای ابرقدرتهای خارجی نسنجه !
    *دارای برنامه باشه ! نه اینکه فقط برای عرض اندام ؛ که ما مگه چمونه ؟ سهم خواهی نکنه در قبال روزهای که بوده !
    * ما میتوانیم ، را باور داشته باشه؛ نه اینکه کشور رو به سمت وابستگی به دیگر کشورها پیش ببره !
    *به فکر پیشرفت و توسعه پایدار در کشور باشه ، نه اینکه امروز بخوریم تا بعد ! فقط به فکر امروز نباشه کاری کنه تا کشور به توسعه پایدار برسه نه فقط رشد کمی و مالی !
    و خیلی دلایل دیگه . شما دوست گرامی هم نظرت رو درباره رئیس جمهور منتخبت بنویس .


  • کلمات کلیدی :


  • ولایت مداری ؟ یا ولایت شعاری ؟

    نوشته شده در  جمعه 88/3/8ساعت  1:5 عصر  توسط قطره ای از دریا 

    ولایت مداری ؟ یا ولایت شعاری ؟
    دین مداری ؟ یا دین شعاری ؟
    اهل بیت و ائمه اطهار ( ع ) ولایت مدار بودند یا ولایت شعار ؟
    فاطمه (س) چگونه از ولایت حمایت می کرد ؟
    حسین(ع)شهید شدتا چه چیزی زنده گردد ؟ راه سبز ؟ یا نماد سبز ؟
    بایدخطبه فدک را دوباره بخوانم .


  • کلمات کلیدی :


  • بانوی آب و آیینه ...

    نوشته شده در  دوشنبه 88/3/4ساعت  6:30 عصر  توسط قطره ای از دریا 

                  

                     چند روز مانده تا روز شهادت . اما چشمها به پیشواز رفته اند !
    چه کنم با این تصور ؟! کجای زندگیت سخت تر بود ؟! وداع با علی (ع) ، حسنین (ع) و زینب (س) ؟! نه ! از لحظه ایی که دستان مولایت را بستند و در کوچه ... ؟! نه ! از لحظه ایی که پدر رفت ؟! نه ! از آزار یاران نمک خورده و نمکدان شکسته ؟! نه ! از سقیفه ؟! نه! از به بیراهه بردن دین خدا و دوری از اهل بیت و سنت رسول الله ؟! نه ! از سیف الاسلام ها ، که بعد از مرگشان طلاهای برجا مانده از آنها را با تبر تقسیم می کردند ؟! نه ! از دردهای خاموش و نگاههای سنگین علی (ع) ؟! نه ! از روزی که پا به خانه علی (ع) گذاشتی و شدی مرهم زخمهای سربسته ؟! نه ! از روزی که مادر رفت و شدی مادر پدر ؟! نه ! از روزی که پدر با آثار تمسخر در کوچه به خانه می آمد و پدر را تسکین می دادی ؟! نه ... ای بانوی آب و آیینه ! هر کجای زندگی تو را تصور می کنم . عقل کم می آورد و احساس تاب نمی آورد ! نمی دانم تحمل من کم شده ؟ یا ...
    زمانی بود که می شد احساس را پشت خنده ها و شوخی ها پنهان کرد . اما چه کنم روز به روز دنیا ، چهره روزهایی که خبرش را از پیش داده بودند ،آشکار می کند ! و تاریخ در حال تکرار شدن !کجایی ببینی ادعای ارث و میراث به اصطلاح یاران انقلاب را؟!
    عجب صبری داشتی بانوی من ؟! تصورش هم در عقل من نمی گنجد ! همیشه از دیدن تمثال در سوخته دلهره داشتم . چند وقت پیش در نمایشی تمثال آتش زدن درب خانه تو را دیدم ... نمی دانم چرا زنده ام ؟!

    کمک کن ، به آبروی بهترین های عالم ... کمک کن ؛ این چشمها در روز حساب شرمنده ات نشوند !


  • کلمات کلیدی :


  • رسم عاشقی ...

    نوشته شده در  جمعه 88/3/1ساعت  6:59 عصر  توسط قطره ای از دریا 

    خرمشهر رو خدا آزاد کرد . خواستم از خرمشهر بگم . اما این عکس نمیزاره . فکرم رو مشغول کرده . گذاشتم شما هم ببینید . این عکس رو امسال عید یکی از دوستام گرفته .

    جهاد ، انسان را پاک و زلال می کنه . اما آیا بعد از جنگ ، جهاد پایان یافته ؟! یا نه ؛ باب جهادی بزرگتر باز شده ؟ پس چرا هنوز ما اندر خم یک کوچه موندیم و در منجلابی که خودمون درست کردیم ، گیر کردیم و دست و پا میزنیم .
    عکس تو رو جلوی چشمام میزارم تا همیشه یادم بمونه ، عاشق آدمیه که در راه معشوق بهاش رو هم بپردازه ! وگرنه ادعایی بیش نیست .


  • کلمات کلیدی :


  • روحش قرین رحمت

    نوشته شده در  دوشنبه 88/2/28ساعت  1:15 عصر  توسط قطره ای از دریا 

    ( رجالٌ لا تلهیهم تجارةٌ و لا بیعٌ عن ذکر الله و اقام الصلوة و ایتاء الزکوة لا یخافون یوما ً تتقلب فیه القلوب و الابصار ) سوره مبارکه نور آیه 37                                                        دبیرستانی بودم یادم نمیاد کلاس چندم ، رفته بودیم اردوی کشوری . می خواستند ما رو ببرند دیدار با آیت اله بهجت . قرار بود یک ساعت قبل از اذان اونجا باشیم . اما طبق معمول بعضی از بچه ها سر قرار از حرم بیرون نیومدن . چقدر تو دلم غر میزدم . اه از دست آدمهای بد قول و بی نظم ... وقتی رسیدیم منزل ایشون یک ربع به اذان بود . مسئول دفترشون گفتند : دیر کردید ، منتظرتون بودند الان آقا دارن میرن مسجد . به آدمهایی که باعث این تأخیر بودند نگاه می کردیم ، ولی خوب دیگه نمی شد کاریش کرد . رفتیم مسجد ، گفتیم حداقل نماز ایشون رو از دست ندیم ، بین نماز شروع کردند به صحبت ، گفتند بخاطر دانش آموزانی که امشب اینجا مهمون هستند ، یه کتاب هم بهمون هدیه دادند ، چقدر خوشحال شدیم . نماز ما کجا و نماز ایشون کجا !!!
    و امروز که زمین یکی از برترین های خود را از دست داد . دوست ندارم رفتن ایشون رو باور کنم . نفس ایشون و افرادی که مصداق این آیه هستند برای ما نعمت و مانع از نزول عذابند ... روحشون قرین رحمت الهی و درجاتشون در اعلی علیین ، ان شاءاله. این ضایعه را به مقام عظمای ولایت و دوستان تسلیت عرض میکنم .
    * گفتم : چرا خدا هر فردی رو بیشتر دوست داریم ‍، زودتر ازمون میگیره ؟ گفت : اوه 96 سالش بود . گفتم : اما من یک روز هم درکش نکردم !
     


  • کلمات کلیدی :


  • سیاست و انتخابات ...

    نوشته شده در  یکشنبه 88/2/13ساعت  8:46 عصر  توسط قطره ای از دریا 

    می گفت : چرا از سیاست و انتخابات نمی نویسی ؟ گفتم : گذاشتم بالای طاقچه تا خاک بخوره . سیاستی که اولین اصول بحث و تبادل نظر و نقادی رو بلد نیست ! به جای اینکه به فکر آبادانی کشور باشه ، به فکر تخریب هم و توهین و جک ساختن هست . چه سیاستی ؟! اینهمه مقام معظم رهبری در فرمایشات خودشون تأکید دارن بر سالم بودن فضای انتخابات و ندادن بهانه به دست دشمن ! اما برخی از کاندیدا و طرفداران تبدیل شدن به مترسک خیمه شب بازی و بلندگوی دشمن بی جیره و مواجب ! تازه چقدر هم احساس به روز بودن می کنن ؟!
    مگر نه اینکه پیامبر (ص) بهترین الگوی آمیختن دین و سیاست بودند ؟ پس اگر ما مسلمانیم ‍، این هتاکی ها چرا ؟ مسخره کردن قد و شکل و طرز حرف زدن چرا ؟ مگر نه اینکه کشور ما نتیجه یه انقلاب پر بهاست ؟ پس ساده لوحی و لودگی در برخورد و رعایت نکردن ادب در انتقاد همدیگه چرا ؟ مگر نه اینکه کشور ما بر روی چندین هزار لاله ایستاده ؟ پس تبلیغات با فلان خواننده و شرکت در فلان شبکه ماهواره و فلان مجلس خصوصی گروهک فلان و تبانی با فلان گروه چرا ؟ و هزاران چرای دیگه !!!
    اما اگه قراره از سیاست و انتخابات بگم ، اولین متنی که میزارم نقاطی است که مقام معظم رهبری درباره دولت نهم تأکید داشتند به عنوان نقاط ضعف و قوت ، کافیست این نقاط رو درباره دیگر کاندیدا مورد بررسی قرار دهیم و نظرات آنها را جستجو کنیم ؛ بی حب و بغض .
              
    حمایت عام و خاص مقام معظم رهبری از دولت ها هرگز مانع نگاه نقادانه و توجه به نقاط ضعف آنها نبوده و همواره رهنمودها ، توصیه ها ، انذارها و اخطارهای لازم را تحت عنوان " مطالبات رهبری " مطرح نموده اند که البته میزان حدت و شدت هشدارها به تناسب فاصله از خط اصبل انقلاب و ارزشهای اسلامی و منافع ملی و مصالح عمومی ، متغیر بوده و هست . معظم له در این خصوص می فرمایند که حمایتها البته به معنای چشم بستن بر ضعف های دولت نیست اما مطالبات و انتظارات و آنچه به عنوان نقاط ضعف در دولت نهم مطرح گردیده عبارتند از :
    حمایت عام و خاص مقام معظم رهبری از دولت ها هرگز مانع نگاه نقادانه و توجه به نقاط ضعف آنها نبوده و همواره رهنمودها ، توصیه ها ، انذارها و اخطارهای لازم را تحت عنوان " مطالبات رهبری " مطرح نموده اند که البته میزان حدت و شدت هشدارها به تناسب فاصله از خط اصبل انقلاب و ارزشهای اسلامی و منافع ملی و مصالح عمومی ، متغیر بوده و هست . معظم له در این خصوص می فرمایند که حمایتها البته به معنای چشم بستن بر ضعف های دولت نیست اما مطالبات و انتظارات و آنچه به عنوان نقاط ضعف در دولت نهم مطرح گردیده عبارتند از :

    1. رعایت قوانین ؛ قانون را اهمییت بدهید . اگر قانون نقص دارد ، ضعف دارد و غلط است ، عوض بشود اما مادامی که قانون ، قانون است ، حتما ً بایستی به آن عمل شود .
    2 . نظارت بر زیر مجموعه
    3 . پیگیری مصوبات
    4 . صداقت با مردم
    5 . تعامل با مجلس و قوه قضائیه
    6 . تعامل با نخبگان و صاحب نظران
    7 . تاکید بر اطلاع رسانی
    8 . توجه موکد به مسأله علم و فن آوری
    9 . توجه به مقوله فرهنگ
    10 . تمییز بین انتقاد و تخریب و پذیرش انتقاد
    11 . جدیت در سال آخر همانند سال اول
    12 . اولویت بخشی به کارهای نیمه تمام
    13 . توجه به شعار پیشرفت و عدالت
    14 . عقلانیت و معنویت در کنار عدالت
    15. حرکت بر مدار سند چشم انداز
    16 . اجرای سیاست های اصل 44
    17 . جرأت و عزم در اجرای طرح تحول اقتصادی
    18 . جلوگیری از تورم در اجرای طرح تحول
    19 . داشتن سعه صدر در شنیدن انتقادها
    20 . ندادن بهانه به دست منتقدان


  • کلمات کلیدی :


  • معلم بیاد ماندنی

    نوشته شده در  شنبه 88/2/12ساعت  12:50 صبح  توسط قطره ای از دریا 

    معلم بیاد ماندنی 

    اولین کتابی که درباره استاد شهید مطهری خوندم ،
    کتاب زندگینامه ایشون بود و چقدر ذوق کردم !
    در روز سالگرد عروجت هیچ چیز در شأنت نتونستم بنویسم و نه از فردی دیگری پیدا کنم ! که مصداق کامل رجال صدقو ما عاهدوا ا ... هستی!
    فقط یک بیت شعر در ذهنم از دکتر شفیعی کدکنی تداعی میشه :
    گر ملحد و گر دهری و کافر باشد                      گر دشمن خلق و فتنه پرور باشد
     باید بچشد عذاب تنهایی را                           مردی که ز عصر خود فراتر باشد

    روحت شاد ، یادت همیشه زنده ، راهت اگر پر رهرو هم نشد مهم نیست .
     اما زنده است تا روز موعود


  • کلمات کلیدی :


  • قربانی

    نوشته شده در  پنج شنبه 88/2/10ساعت  6:57 عصر  توسط قطره ای از دریا 

     

    می نویسم و پاک میکنم ... و دوباره می نویسم و پاک میکنم ...
    امروز روز میلاد زینب سلام اله علیهاست ؛ می خواستم از او بگم . حیف دستم با دلم راه نمیاد !

    فقط یک کلام به قول سید مهدی شجاعی : سلام بر نماز شب نشسته عاشورای تو ! سلام بر تو ای پیامبر عمیقترین ایثار و ای جلوه گر انفاق ! کردار عاشورای تو برای همیشه انگشت تحیر تاریخ را بر دهان چفت کرده است . سلام ...
    چند روزه که دارم دنبال راهی می گردم تا یک مراسم قربانی راه بندازم ! قربانی آمال و آروزهای دور و دراز . قربانی حرفهای بدون عمل . قربانی لفاظی ها یی چون التماس دعا ، یا علی ، در پناه مولا ‍و ... حرفهایی از این دست ، که هر روز برا همدیگه خرج می کنیم . قربانی محبت دیگران در دلم ؛ باید همه رو قربانی کنم ! محبت غیر خدا هر چند با این توجیه که برای خدا باشه . قربانی همه مادیاتی که براش تلاش می کنم ، حتی اگه ذره ایی دلم رو اشغال کرده باشه ! قربانی توقعات ، ذهنیت ها ، بایدها و نبایدهایی که در برخورد با دیگران تو ذهنم ساختم . قربانی تمام عقلانیت ها ، تفکر ها ، نظریه ها و ... .
    عجب مراسمی می شه! همه را مسلخ بردن و تهی شدن !  اونوقت خیلی چیزها حل میشه . همه چیزهای غیر معقول ، حرفهای بی منطق ‍، بی عدالتی ها ، نامهربانی ها ، همه رفتارهای زشت و غیر انسانی و ... اونوقت هی گاه و بی گاه بی قرار نمی شی ، دلت برا دیگران نمی تپه ، دغدغه نداری و ... راحت می خوری و می خوابی و پروار می شی !                                             

     

      دل مرده ام قبول ! اما تو مسیح باش            یک جمعه هم بیا زیارت اهل قبور

     


  • کلمات کلیدی :


  •    1   2      >
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    یه سوال ؟
    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شده به عشق
    چرا کسی فیلمش را نمی سازد ؟
    [عناوین آرشیوشده]